ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΧΑΡΝΕΣ

Δραγάνης Αθανάσιος
Ιατρείο:
Λ. Θρακομακεδόνων 131, Αχαρνές
Τηλ.:
2102430176
Κιν.:
6945901755
Θα χαρώ να απαντήσω σε οποιαδήποτε απορία σας!
Διαβάστε συχνές ερωτήσεις ή Ρωτήστε το γιατρό
Τετάρτη, 17 Δεκέμβριος 2014 16:25

ΚΕΦΑΛΑΛΓΙΕΣ ΤΑΣΕΩΣ

Οι κεφαλαλγίες τάσεως είναι ο πιο συχνός τύπος πονοκεφάλων. Αφορούν το 90% του πληθυσμού που υποφέρει από όλα τα είδη πονοκεφάλων. Ο πόνος υπάρχει συνήθως στον αυχένα, στην υπινιακή περιοχή και αντανακλά στο ινίο, σε όλο το κρανίο, στο μέτωπο (συνήθως και στις δύο πλευρές του προσώπου), στο μάτι, στη γνάθο και άλλα σημεία του κεφαλιού.

Ο πόνος συνήθως περιγράφεται ως πίεση συνεχής σα μέγγενη. Η ένταση του πόνου είναι συνήθως χαμηλή ως μέτρια, αλλά μπορεί να είναι και πολύ ισχυρή. Οι κεφαλαλγίες τάσεως μπορεί να είναι παροδικές ή χρόνιες. Οι παροδικοί πονοκέφαλοι εμφανίζουν συχνότητα χαμηλότερη από 15 φορές το μήνα και με μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς συμπτώματα. Αντίθετα οι χρόνιοι πονοκέφαλοι εμφανίζονται περισσότερες από 15 φορές το μήνα και για τουλάχιστον 4 με 6 μήνες ως χρόνια. Η διάρκεια του κάθε επεισοδίου μπορεί να είναι από λίγα λεπτά, ως μέρες. Η συνήθης διάρκεια κάθε επεισοδίου είναι 4 με 6 ώρες.

Διάφοροι παράγοντες ενοχοποιούνται για τις κεφαλαλγίες. Κάποιοι από αυτούς είναι το χρόνιο στρες, η κακή στάση, οι διαταραχές ύπνου, η έλλειψη σωστών γευμάτων, οφθαλμολογικά προβλήματα, το τρίξιμο των δοντιών στον ύπνο. Η μία θεωρία είναι πως ο μυϊκός σπασμός στους αυχενικούς και κροταφικούς μύες, καθώς και τα λεγόμενα trigger points (σημεία πυροδότησης) στην πορεία των μυών αυτών, αντανακλούν σε περιοχές του κεφαλιού με τη μορφή πόνου. Μία άλλη θεωρία αναφέρει ότι ο πόνος προκαλείται από κακή λειτουργία φίλτρων πόνου που βρίσκονται στο στέλεχος του εγκεφάλου. Ο εγκέφαλος παρερμηνεύει τα σήματα που έρχονται από διάφορους μύες ως πόνο και διατηρεί λαθεμένα ένα χρόνιο κύκλο πόνου.

Αυτόν το χρόνιο κύκλο πόνου προσπαθεί η θεραπευτική κοινότητα να «σπάσει» με διάφορες μεθόδους. Η χρήση φαρμάκων είναι αρκετά συνηθισμένη στο δυτικό κόσμο, όπως τα απλά αναλγητικά, τα αντιφλεγμονώδη-αναλγητικά και σε χρόνιες περιπτώσεις τα φάρμακα που δρουν στο κεντρικό νευρικό σύστημα (τύπου lyrica) και τα αντικαταθλιπτικά.

Ενώ η λήψη αυτών των φαρμάκων είναι συχνά αναγκαία, η μακροχρόνια χρήση τους μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες, εθισμό και προσαρμογή του οργανισμού με αποτέλεσμα την ελλιπή αντίδραση σε ενδεχόμενο θεραπευτικό ή αναλγητικό αποτέλεσμα.

Σε μια έρευνα του 2005 των Μelchart et al, χώρισαν 270 ανθρώπους σε 3 ομάδες. Η πρώτη ομάδα έκανε 12 συνεδρίες βελονισμού σε διάστημα 8 εβδομάδων, η δεύτερη ομάδα είχε την ίδια αντιμετώπιση με τη διαφορά ότι έκανε επιφανειακό βελονισμό (ελάχιστος βελονισμός ), και η τρίτη ομάδα ήταν σε αναμονή για βελονισμό. Τα αποτελέσματα έδειξαν 45% βελτίωση στον αριθμό των ημερών με κεφαλαλγία για την πρώτη ομάδα, 35% στη δεύτερη και 4% ακόμα και στην τρίτη ομάδα που ήταν σε αναμονή.

Πολλές παρόμοιες έρευνες έχουν γίνει για το manual therapy, τη θεραπεία δηλαδή με χειρισμούς και κινητοποιήσεις με θετικά αποτελέσματα στις περισσότερες από αυτές. Η βελτίωση της κινητικότητας των αρθρώσεων της άνω αυχενικής μοίρας και η χαλάρωση των μυών της περιοχής, έχουν συνήθως άμεσα ευεργετικά αποτελέσματα.

Η κλινική μου εμπειρία μου έχει δείξει, ότι μεμονωμένα οι παραπάνω μέθοδοι εξαλείφουν ή μειώνουν τα συμπτώματα στις περισσότερες περιπτώσεις κεφαλαλγιών, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις είναι απαραίτητη η συνύπαρξη και άλλων παραγόντων. Η ακριβής διάγνωση των αιτιών και η σωστή ενημέρωση του ασθενούς είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι ενός επιτυχούς αποτελέσματος.

Μερικές λεπτομέρειες που μπορεί να κάνουν τη διαφορά:

Χρησιμοποιήστε Bluetooth ή hands free για το κινητό τηλέφωνο για να μη στραβώνεται τον αυχένα για να κρατήσετε το τηλέφωνο στο αυτί και για ευνόητους λόγους ακτινοβολίας. Αλλάξτε τη στάση του σώματος όταν κάθεστε στο γραφείο ή στον υπολογιστή, επενδύστε σε μια καλή καρέκλα γραφείου με καλή στήριξη όλης της σπονδυλικής στήλης και προσαρμόστε το ύψος αυτής σε σχέση με τον υπολογιστή. Επενδύστε επίσης σε ένα καλό στρώμα και μαξιλάρι ύπνου. Ο ποιοτικός ύπνος κάνει τη διαφορά. Βάλτε τη σωστή γυμναστική στη ζωή σας. Κάντε yoga ή pilates που βελτιώνουν θεαματικά τη στάση του σώματος, χάρη στις ορθοσωμικές ασκήσεις που περιλαμβάνουν. Μειώστε την ποσότητα του καφέ που καταναλώνετε, γιατί σύμφωνα με τελευταίες έρευνες όσοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν πονοκεφάλους. Οι γυναίκες πρέπει να ελαφρύνουν λίγο την τσάντα τους (η τσάντα του sport Billy), καθώς η επιβάρυνση για το μυϊκό σύστημα της πλάτης και του αυχένα είναι μεγάλη και μονόπλευρη. Μειώστε τα επίπεδα άγχους με απλές τεχνικές, όπως βαθιές ανάσες, ξαπλώστε σε ένα σκοτεινό δωμάτιο μακριά από θορύβους για λίγα λεπτά και κάντε μικρά ευχάριστα πράγματα που θα σας αλλάξουν τη διάθεση. Τέλος κάντε μικρά και συχνά γεύματα έτσι ώστε να μη μένει άδειο το στομάχι για πολύ ώρα και παρατηρείστε αν κάποιες τροφές ή αλκοολούχα σας προκαλούν ή εντείνουν τις κεφαλαλγίες σας.

Υγεία σε όλους.

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ