Δευτέρα, 24 Νοέμβριος 2014 15:05
Δήμος Αχαρνών

Η ΣΠΕΙΡΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ ΚΑΙ Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ

Ναι, καλά διαβάσατε, η σπείρα του Αρχιμήδη και ο κήπος του Ιπποκράτη «παίρνουν ζωή» μέρα με τη μέρα, χάρη στην εξαιρετική συνεργασία μεταξύ του 2ου  Δημοτικού Θρακομακεδόνων, του Συλλόγου γονέων αλλά και τους ίδιους τους γονείς του σχολείου.

Το ACHARNES-NEWS, στην προσπάθεια του να αναδεικνύει τα θετικά στοιχεία του Δήμου Αχαρνών αλλά και των κατοίκων του, βρέθηκε στο 2ο Δημοτικό Θρακομακεδόνων και συνομίλησε με τους «Ηθικούς αυτουργούς»  του συγκεκριμένου έργου.

Το όλο εγχείρημα, μας λένε, ξεκίνησε από τη θέληση να γίνει κάτι για τα παιδιά και να μείνει εκεί για τους επόμενους, με πολύ αγάπη και μεράκι . Κάποιος συνέλαβε την ιδέα, οι υπόλοιποι συμφώνησαν και έτσι ξεκίνησε η «μεταμόρφωση» ενός σκουπιδότοπου σε έναν κήπο πρότυπο.

Τα ενδημικά φυτά που θα χρησιμοποιηθούν στον κήπο θα τα χορηγήσει το δασαρχείο της Πάρνηθας, όσον αφορά τα φυτά του Ιπποκράτη είναι δωρεά και χορηγία από τον Σύνδεσμο Φυτωριούχων Ελλάδος, τους οποίους ευχαριστεί θερμά το σχολείο. Υπεύθυνος για την φυτολογική μελέτη των δέντρων είναι ο Παναγιώτης Γκουνίδης, Δασοπόνος, υπεύθυνος όλου του σχεδιασμού είναι ο Κορνίλιος Βεϊκος, ο οποίο ασχολείται και με τη διαχείριση των αποβλήτων, η Ματίνα Καννάκη επιμελείται τα εγχειρίδια που θα δημιουργηθούν όπου θα περιλαμβάνεται και το κομμάτι της ανακύκλωσης τροφίμων και πως αυτό επιτυγχάνεται μέσα από φυσικές διαδικασίες, υπεύθυνος της σπείρας και των φυτών της, είναι ο Τάσος Κουκούτσης, ο Γιάννης Γρύλλης είναι υπεύθυνος για τον υδροβιότοπο και ο Λουκίσσας Κων/νος, υπεύθυνος για τα λαχανοπηπευτικά φυτά.

Βλέποντας το παρακάτω βίντεο μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για το τι συμβαίνει στο 2ο Δημοτικό Θρακομακεδόνων

Οι «παραβάτες» της ξεκούρασης, όπως χαρακτηριστικά αποκαλούν τον εαυτό τους, μας εξηγούν για τον κήπο που ετοιμάζουν και προορίζεται για τα παιδιά. Ο κάθε ένας ξεχωριστά από τη θέση του αλλά και την επιστήμη του, μιλάει για το κομμάτι που τον αφορά. 

Μιχάλης Παπαδογιαννάκης, Διευθυντής

Υπήρχε δίπλα στο σχολείο μας αυτό το οικόπεδο, το οποίο ανήκει στο δήμο και προοριζόταν για την ανέγερση γυμνασίου, τώρα προφανώς λόγω της κρίσεως  το ενδεχόμενο να χτιστεί το γυμνάσιο ολοένα και απομακρύνεται. Ο  χώρος αυτός ήταν γεμάτος από άχρηστα υλικά, υπήρχε ένα βυτίο, τσιμεντόλιθοι και σκουπίδια και  πάντα είχαμε την επιθυμία να το αξιοποιήσουμε προς όφελος των παιδιών. Με δικές μας ενέργειες λοιπόν, πάρθηκαν κάποια μπάζα που υπήρχαν, απομακρύνθηκε το βυτίο, και καθαρίστηκε το οικόπεδο με δουλειά της σχολικής κοινότητας. Θελήσαμε  να αναπτύξουμε τον κήπο του Ιπποκράτη σε ένα καινοτόμο πρόγραμμα πέρυσι, από εκεί ξεκίνησε όλο το θέμα. Έχουμε έναν σύλλογο καταπληκτικό, Σύλλογος και σχολείο είμαστε ένα, δεν ξεχωρίζουμε δραστηριότητες, έχουμε φοβερή συνεργασία και αυτό που βλέπετε τώρα δίπλα είναι αποτέλεσμα αυτής της καλής συνεργασίας. Αισθάνομαι υπερήφανος που προΐσταμαι ενός τέτοιου σχολείου και συνεργάζομαι με αυτούς τους ανθρώπους. Θέλω να ευχαριστήσω τον Σύλλογο Γονέων, τον Πρόεδρο του τον κο Δημέλη, τον αντιπρόεδρο τον κο Μαρσέλο και ένα-ένα τα μέλη ξεχωριστά, ιδιαίτερα τον κο Παπαγεωργίου τον Πολιτικό Μηχανικό γονέα του σχολείου μας, τον κο Κουκούτση Αρχιτέκτονα, και τον κο Λιάκο, Μηχανολόγο Μηχανικό, είναι άνθρωποι οι οποίοι μας είναι χρήσιμοι από την επιστήμη τους. Έχουν βοηθήσει και πολλοί γονείς και θα ήθελα να τους ευχαριστήσω όλους.

Γιάννης Σπανός, Υποδιευθυντής

Η ιδέα ξεκίνησε από το  ότι θα πρέπει αυτές τις εποχές τις δύσκολες για την πατρίδα μας τα Ελληνόπουλα να μπορούν να συμμετέχουν στα πάντα και ένας τρόπος σημαντικός για την πατρίδα μας είναι  ο πρωτογενής τομέας παραγωγής. Πιστεύω ότι οι μαθητές  πρέπει να γνωρίζουν τη γη, πως την καλλιεργούμε και τι παίρνουμε από αυτή. Το αποτέλεσμα  που βλέπετε έχει γίνει με πολλές εργατοώρες και πολύ κόπο, με άγχος για να μην χρησιμοποιήσουμε χρήματα που δεν  υπάρχουν και να μην σπαταλήσουμε χρήματα του συλλόγου, έχει γίνει με πολύ ευαισθησία. Ανακυκλώνουμε υλικά, πράγματα που πετάνε οι άλλοι εμείς τα χρησιμοποιούμε. Θα είναι πέρα για πέρα οικολογικός ο κήπος, έχει γίνει μια πρόβλεψη στο κομμάτι το ενεργειακό να μπουν κάποια φωτοβολταϊκά οπότε να είναι αυτόνομο ενεργειακά να μη σπαταλάει ενέργεια σε ρεύμα και υπάρχει και η πρόθεση αργότερα να ποτίζεται από τα νερά που θα μαζεύονται από τις υδρορροές κατά το Αρχαϊκό πρότυπο

Λουκίσσας Κων/νος, Γεωπόνος

Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε από τη θέληση να γίνει κάτι για τα παιδιά και να μείνει και για τους επόμενους, έτσι λοιπόν σχεδιάσαμε τον χώρο για να τον μετατρέψουμε  από σκουπιδότοπο σε έναν κήπο, και όχι οποιονδήποτε κήπο αλλά τον κήπο του Ιπποκράτη. Σκεφτήκαμε να «υιοθετήσουμε» τα φυτά του Ιπποκράτη και μέσα από διαδικασίες γνωρίζοντας και αναγνωρίζοντας, να μπορέσουμε να δώσουμε στα παιδιά όχι μόνο την νόηση αλλά και την κατανόηση, γιατί ξέρετε μπορεί να ήμαστε τέλειοι στην περιγραφή αλλά να μην μπορούμε να αναγνωρίσουμε αυτό που βλέπουμε. Πιστεύουμε ότι τα παιδιά αυτά θα φτάσουν μέσα από την ενασχόλησή τους με τον κήπο, στο να γνωρίσουν τον εαυτό τους, στο «Γνώθι σ΄αυτόν». Ο κήπος έχει χωριστεί σε ενότητες, θα υπάρχουν φυτά τα οποία είναι της σπείρας, φυτά δενδρώδη, φυτά λαχανόκηπου και ένας υδροβιότοπος, ο καθένας από εμάς έχει αναλάβει το δικό του κομμάτι. Σκοπός του κήπου είναι τα παιδιά να έρθουν κοντά με τη φύση και να μην την φοβούνται, να αποκτήσουν μια καθημερινή εντριβή, μια «ζύμωση» και αρμονική συνύπαρξη με το περιβάλλον. Μέσα από εκπαιδευτικές διαδικασίες το παιδί θα έχει τη δυνατότητα όχι απλά να δει αλλά να συμμετέχει και να αναπαράγει. Η κάθε τάξη θα υιοθετεί τα δικά της φυτά και θα δημιουργήσει τα λεγόμενα φυτολόγια, και μέσα από αυτό θα μαθαίνουν τα φυτά, έτσι μέχρι να τελειώσουν το δημοτικό θα γνωρίζουν όλα τα φυτά τα οποία δεν είναι και λίγα. Επιστροφή στις ρίζες λοιπόν γιατί άνθρωπος ο οποίος δεν γνωρίζει την ιστορία του είναι τουλάχιστον καταδικασμένος να την ξαναζήσει. Είναι πολύ σημαντικό να έρθουμε κοντά με τη φύση και να τη γνωρίσουμε.

Γιάννης Γρύλλης, Γεωπόνος/αρχιτέκτονας τοπίου

Εγώ έχω αναλάβει να κάνω έναν μικρό υδροβιότοπο, θα περιλαμβάνει μια λιμνούλα με μικρά κουνουπόψαρα  και πολλά υδρόβια φυτά γύρω από αυτά. Θα είναι ένα μικρό οικοσύστημα το οποίο θα είναι αρκετά εύκολο να το παρατηρήσουν οι μαθητές και να μάθουν πως συνδέονται όλοι οι οργανισμοί μεταξύ τους. Η επαφή με τη φύση είναι από τα πλέον σημαντικά μαθήματα,  καθώς και το να κατανοήσουν πως όλα είναι αλληλένδετα, αν διαταράξουμε έναν από τους κρίκους αυτό θα έχει επίπτωση και στους υπόλοιπους οργανισμούς που θα υπάρχουν μέσα στη λίμνη, οπότε μέσα από αυτό μαθαίνουν για την ίδια τους την ζωή και πως αλληλεπιδρούμε εμείς με το περιβάλλον. Το νερό είναι ένα ζωντανό στοιχείο πάρα πολύ δυναμικό και μπορούν να ασχοληθούν οι μαθητές με πάρα πολλά στοιχεία τα οποία μπορούν να τα συναντήσουν και στα μαθήματα τους .

Θοδωρής Δημέλης, Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων

Εγώ το μόνο που έχω να πω είναι συγχαρητήρια σε αυτούς τους γονείς που πίστεψαν, που κατάλαβαν ότι μπορεί αυτό το πράγμα να υλοποιηθεί, γιατί στην αρχή όλοι γελάσαμε στο άκουσμα αυτής της ιδέας και δεν πιστεύαμε ότι μπορεί να γίνει. Να όμως που με υπομονή ,επιμονή και πολύ δουλειά αυτών των 20-30 γονιών έχουμε φτάσει σε ένα πολύ καλό σημείο και πιστεύω πολύ σύντομα θα μπορέσουμε να το δώσουμε και στα παιδιά μας να το χρησιμοποιήσουν

Τάσος Κουκούτση, Αρχιτέκτονας

Το δικό μου εργαλείο από τη δική μου την πλευρά ήταν η σπείρα του Αρχιμήδη, δηλαδή προσπάθησα να ταυτίσω τον κήπο του Ιπποκράτη με την σπείρα του Αρχιμήδη και να δημιουργήσω μια διαδρομή μέσα στο χώρο , τον χρόνο και τη γνώση. Είναι μια διαδρομή 100 μέτρων σε σπειροειδή ανάπτυξη, η οποία έχει χωριστεί σε 12 κομμάτια όπως είναι και οι 12 Θεοί της Αρχαιότητας οι 12 μήνες και οι 12 τάξεις του σχολείου (6 τάξεις επί δύο τμήματα). Προέτρεψα λοιπόν η εκπαιδευτική διαδικασία να αρχίσει από την αρχή, οι πρώτοι δυο τομείς να είναι στην πρώτη δημοτικού η γνώση να συνεχίζεται στη Δευτέρα στην Τρίτη και ούτε καθεξής, όλη αυτή η γνώση καταλήγει στο «φρέαρ» της γνώσης όπου είναι το πηγάδι εδώ.  Μέσα στο φρέαρ θα βάλουμε ένα ψηφιδωτό της Δήμητρας που είναι η θεά της αναγέννησης της ίδιας της φύσης και η τελευταία ιδέα που είχα ήταν να φτιάξουμε ένα ηλιακό ρολόι ώστε τα παιδιά να περπατάνε μέσα στη γνώση και τον χρόνο. Βιώνω εξαιρετικές στιγμές  με ανθρώπους οι οποίοι είναι «παραβάτες» της ξεκούρασης , έχουν τον ελεύθερο τους χρόνο και έρχονται και τον καταθέτουν εδώ, είναι κατάθεση ψυχής. Βλέπω ανθρώπους που δεν έχουν κάνει ποτέ μια σκαψιά στο δικό τους κήπο και έρχονται και δίνουν εδώ ιδρώτα και  αίμα, έχουν χτυπήσει πάρα πολλοί. Έχουμε όλοι αποποιηθεί το ΕΓΩ μας, είμαστε πολύ μακριά από το εγώ δεν υπάρχει αρχηγός. Υπάρχει κάποιος που έχει συλλάβει την ιδέα κάποιοι άλλοι που τρέχουν να το γεμίσουν με καινούργιες ιδέες και να το συμπληρώσουν γι’ αυτό και δεν υπάρχουν ονόματα. Έχει φτιαχτεί από τους γονείς του σχολείου για τα παιδιά του σχολείου. Επίσης μια ιδέα ακόμα που είχαμε ήταν να δημιουργηθεί και θέατρο για τα παιδιά αλλά στο χώμα, να μην έχει ούτε τσιμέντο ούτε μπετό, ούτε πέτρες  ούτε τίποτα να λερώνονται τα παιδιά γιατί αυτός είναι ένας χώρος για τα παιδιά από τα παιδιά.

Ρεπορτάζ: Άννα Σιρινίδου

Δημοσιογραφική ομάδα acharnes-news.gr

Ετικέτες

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ