Πέμπτη, 28 Νοέμβριος 2013 13:45
Δήμος Αχαρνών

ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ: Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ

Το acharnes-news.gr, βρέθηκε στην Ένωση Γονέων όπου τα μέλη της μας μίλησαν για τα θέματα παιδείας αλλά και τα προβλήματα στις σχολικές μονάδες  του δήμου μας. Στη συνέντευξη συμμετείχαν οι κ.κ. Καρυδάκης Κώστας, Πρόεδρος της  Ένωσης Γονέων Αχαρνών, Κουφογέωργος  Σωτήρης Αντιπρόεδρος,  Γιαννάκου Γιώτα, Γενική Γραμματέας  και Μότσια Ελένη Ειδική Γραμματέας  της Ένωσης Γονέων.


Καταρχήν να ξεκινήσουμε με ένα από τα τελευταία ζητήματα που απασχόλησαν την Ένωση και είναι αυτό των συγχωνεύσεων τμημάτων στα σχολεία της περιοχής.

Κ. ΚαρυδάκηςΕίχαμε πει σε μία από τις δράσεις μας, ότι πριν κάνουμε οποιαδήποτε κινητοποίηση, ότι πρέπει  να συναντηθούμε με τον δήμαρχο και τη δημοτική αρχή προκειμένου να τους ενημερώσουμε και να ζητήσουμε να είναι κοντά μας σε κάθε επαφή που θα έχουμε με το υπουργείο και οποιονδήποτε άλλο.

Και τότε ενώ είχαμε δει την ίδια μέρα ή δύο μέρες πριν τον Πρόεδρο της Δ’ ΕΛΜΕ, πήγαμε μαζί με την Ειδική Γραμματέα της Ένωσης στη Γραμματεία του δημάρχου στις 8 Οκτωβρίου. Είπαμε λοιπόν στο δήμαρχο ότι δεν ακολουθούμε το πρωτόκολλο, γιατί δεν θέλαμε να καθυστερήσει η διαδικασία. Θέλαμε λοιπόν μία συνάντηση μαζί με την ΕΛΜΕ προκειμένου  να συζητήσουμε τι μπορούμε να κάνουμε. Το γεγονός είναι ότι μετά από τόσες κινητοποιήσεις που κάναμε, δεν υπήρξε καμία ενημέρωση.

Έγιναν κάποιες ενημερώσεις για την παραβατικότητα που έκανε ο αντιδήμαρχος παιδείας Μιχάλης Βρεττός, οι οποίες πιστεύω ότι έγιναν για το "θεαθήναι"  χωρίς να έχουν καμία ουσία.

Στην δεύτερη λοιπόν ενημέρωση, που παρευρεθήκαμε κι εμείς τον ενημέρωσα προσωπικά ότι την επόμενη ημέρα θα συναντηθούμε με τη Δ/νση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ενημερώσαμε γιατί θέλαμε την στήριξη της δημοτικής αρχής και περιμέναμε ότι θα ήταν εκεί μαζί μας προκειμένου να στηρίξουν τις θέσεις μας, για το καλό των παιδιών της περιοχής μας. Ο κ. Βρεττός λοιπόν ισχυριζόμενος ότι έχει κάποια ανειλημμένη υποχρέωση, ισχυρίστηκε πως θα επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά, ωστόσο ούτε εμφανίστηκε, ούτε τηλέφωνο πήρε.

Στην επόμενη συνάντηση που είχαμε με τον κ.  Γκίνη, είχαμε συντάξει και Δελτίο Τύπου με το οποίο καλούσαμε τη δημοτική αρχή να είναι κοντά και τους το στείλαμε αλλά δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον. Να σημειώσω, ότι πέρυσι όταν προέκυψε το πρόβλημα με το πετρέλαιο στα σχολεία, το οποίο πρόβλημα αντιμετωπίζουμε και φέτος ζητήσαμε να υπάρξει  μία έκτακτη επιχορήγηση από το υπουργείο Εσωτερικών. Τότε είχαμε συναντηθεί εμείς με το υπουργείο Παιδείας και πήγαμε μετά από δική μας πίεση μαζί με τον κ. Ντούρο στο υπουργείο Παιδείας. Εκεί μας είπαν ότι είναι αναρμόδιοι να κάνουμε το αίτημα στο υπουργείο Εσωτερικών και στο άλλο των Οικονομικών και ότι θα πρέπει ο δήμος να κάνει ένα φάκελο με πλήρη στοιχεία και να τους το στείλει, πράγμα το οποίο δεν έγινε ποτέ.

  
Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ένωση Γονέων;

Κ. Καρυδάκης: Η Ένωση Γονέων από  τον Ιούνιο είχε συντάξει ένα έγγραφο με το οποίο ζητούσε με τη λήξη της σχολικής χρονιάς να γίνουν οι επισκευές και οι συντηρήσεις στα κτίρια. Να υπενθυμίσω ότι είχε παρθεί απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από δική μας εισήγηση,προκειμένου να γίνονται δύο δημοτικά συμβούλια για την Παιδεία. Ένα στην αρχή και ένα στο τέλος της σχολικής  χρονιάς. Πράγμα το οποίο δεν έχει γίνει. Έγινε ένα πέρυσι, το τελευταίο και δεν ξαναέγινε μέχρι σήμερα.  Ζητήσαμε λοιπόν με το τέλος της προηγούμενης χρονιάς να μας δώσουν ένα χρονοδιάγραμμα, με τις επισκευές που πρέπει να γίνουν στα σχολεία. Πράγμα το οποίο δεν έγινε μέχρι και τώρα. 

Νομίζω ότι έχουν γίνει επισκευές, όχι μέσα στον Ιούνιο ή τους άλλους μήνες του καλοκαιριού, ωστόσο έγιναν. Αυτό όμως δεν είναι το ζητούμενο, να γίνονται οι εργασίες εν τέλει; 
 
Κ. Καρυδάκης:  Εμείς ζητούσαμε να μας πουν τι χρονοδιάγραμμα είχαν για το διάστημα του καλοκαιριού, για να μπορέσουν να γίνουν οι επισκευές και οι συντηρήσεις στα σχολεία. Με το που άνοιξαν τα σχολεία και ενώ είχαμε πάρει κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού κάποιους διμινήτες τεχνίτες ξεκίνησαν να κάνουν συντηρήσεις όταν ήδη τα παιδιά ήταν μέσα. Έγιναν λοιπόν κάποιες εργασίες αλλά έγιναν από σχολεία τα οποία είχαν αιτηθεί να γίνουν οι επισκευές...
 
Γ. Γιαννάκου: Συγνώμη αλλά εμείς δεν ξέρουμε τι επισκευές έγιναν, σε ποια σχολεία έγιναν, πότε έγιναν. Γίνανε μέσα στο Σεπτέμβρη, με το που άνοιξαν τα σχολεία, ούτε καν μια βδομάδα πριν. Από ότι έχουμε καταλάβει λοιπόν μιλάμε για πασαλείματα.
 
Κ. Καρυδάκης: Το θέμα είναι ότι υπάρχουν τα ΣΑΤΑ, τα οποία είναι χρήματα για επισκευές και συντηρήσεις. Αυτά τα χρήματα λοιπόν θα πρέπει να δίνονται στις Σχολικές Επιτροπές για να γίνονται οι συντηρήσεις. Όταν λέμε συντήρηση ενός κτιρίου, δεν μιλάμε μόνο για τις άμεσες ανάγκες ενός σχολείου προκειμένου να λειτουργήσει. Δηλαδή τώρα στέλνει ο Δ/ντής της Σχολικής Επιτροπής ή ο Δ/ντής του σχολείου ένα αίτημαστο οποίο αναφέρει τι εργασίες πρέπει να γίνουν. Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με συντήρηση. Είναι άμεση ανάγκη λειτουργίας. Συντήρηση σημαίνει ότι ένα κτίριο το οποίο έχει να βαφτεί πέντε χρόνια πριν, πρέπει να το συντηρήσουμε. Στο δημοτικό σχολείο του ΚΑΠΟΤΑ  έχουμε ζητήσει πλακάκια εδώ και ενάμιση μήνα. Ποια ήταν η απάντηση; Να μην ρίχνει νερά η καθαρίστρια γιατί είναι λυόμενο και με τα νερά το πάτωμα φουσκώνει και βγαίνουν τα πλακάκια. Γι αυτό σου λέω ότι οι συντηρήσεις, δεν είναι έτσι όπως τις βλέπουμε ή έτσι όπως τις βλέπουν οι κ.κ.  Βρεττός, Ντούρος, Καλάργαλης ή Κατσανδρής. Οι συντηρήσεις πρέπει να γίνονται και γι αυτό το λόγο θέλουμε τα χρήματα. Για να γίνονται συντηρήσεις κατά τη διάρκεια των διακοπών, που τα παιδιά δεν είναι εκεί. Τέλος πάντων, εμείς τους ζητήσαμε με συγκεκριμένο έγγραφο να μας δώσουν ένα πλάνο αναφορικά με το τι σκέφτονται να κάνουν στη διάρκεια του καλοκαιριού. Και δεν πήραμε καμία απάντηση.  Πράγματι ξεκίνησαν και έγιναν κάποια πράγματα το Σεπτέμβρη, αλλά έγιναν πασαλείματα και δεν γνωρίζουμε και σε ποια σχολεία έγιναν. Και σε αυτό υπάρχει σκοπιμότητα για να μπορεί ο καθένας να κάνει εργασίες σε συγκεκριμένα σχολεία που είναι στη γειτονιά ή στην περιφέρειά συγκεκριμένων ατόμων.

Ε. Μότσια: Αν θα κάνετε μία βόλτα στα σχολεία της περιοχής,θα δείτε τα πραγματικά προβλήματα που υπάρχουν και το τι θα έπρεπε να έχει γίνει και δεν έχει γίνει μέχρι τώρα.

Γ. Γιαννάκου: Για να μην σας πω ότι υπάρχουν σχολεία εντελώς ακατάλληλα. Όπως για παράδειγμα το 9ο δημοτικό. Τα 18ο και 21ο δημοτικά που είναι όλα λυόμενα. 
 
Σ. Κουφογέωργος: Να πω σε αυτό το σημείο ότι υπάρχει έτοιμη προμελέτη για το 18ο δημοτικό όταν ήμουν εγώ πρόεδρος. Προφανώς ήταν μόνο στα λόγια για να ηρεμήσουν τα πνεύματα, καθώς αποδείχθηκε πως ή ήταν "μαϊμού προμελέτη" ή πνίγηκε το θέμα εκεί. Διότι μας παρέδωσαν προμελέτη για ανέγερση σχολείου έτοιμη στα χέρια μας και την επόμενη χρονιά ως δια μαγείας εξαφανίστηκαν όλα. Αυτό επί δημαρχίας του κ. Φωτιάδη. Παίζουν λοιπόν πολλά τέτοια πράγματα, τα οποία λέγονται για να λέγονται. Και εκεί πρέπει να παρέμβει η Ένωση με τις αρμοδιότητες και τη δύναμη που έχει.
 
Κ. Καρυδάκης: Το πρόβλημα με τα κτιριακά είναι μεγάλο και μπορεί να λέει ότι θέλει ο κάθε δήμαρχος, εμείς κάθετι που λέμε το στηρίζουμε με έγγραφα που είναι πάρα πολλά εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια. Ένα άλλο βασικό θέμα είναι οι απολογισμοί στις σχολικές επιτροπές. Εμείς καταρχήν στην πρωτοβάθμια σχολική επιτροπή, στην οποία φαίνεται ότι έχει 746,000 στο σύνολο, έχει κρατικές επιχορηγήσεις μαζί με τα ΣΑΤΑ, έχει για τα ξενόγλωσσα 75.000, έχει υπόλοιπο 82.000 από προηγούμενη χρήση και δεν έχιε τίποτα άλλο. Δεν έχει ούτε έσοδα από κυλικεία, ούτε χρήματα από το ίδρυμα που παίρνουν για τις καθαρίστριες. Γιατί οι καθαρίστριες πληρώνονται από εκεί. Δεν υπάρχουν αυτά τα λεφτά. Εμάς δεν μας κάλεσαν την συγκεκριμένη ημέρα στον απολογισμό της πρωτοβάθμιας. Το μάθαμε τελευταία στιγμή. Τους πήραμε τηλέφωνο τους είπαμε περιμένετε να έρθουμε κι εμείς αλλά και πάλι δεν μας κάλεσαν . Μετά λοιπόν από αρκετό καιρό γίνεται ο απολογισμός της δευτεροβάθμιας όπου αντίστοιχα σε αυτόν είναι 660.000. τα έσοδα. Έσοδα όμως από κυλικεία δεν υπήρχαν. Λες και μέσα στο 2012 δεν πήρε από κανένα κυλικείο έσοδα ο Δήμος και από το Ίδρυμα για τις καθαρίστριες 40.000 που δεν τα έχει εδώ. Πράγματα πολύ συγκεκριμένα. Εμείς λοιπόν κάναμε μια καταγγελία για τις σχολικές επιτροπές και καταψηφίσαμε στον απολογισμό της  δευτεροβάθμιας που ήμασταν παρόντες. Το έχουμε στείλει στους ελεγκτές δημόσιας διοίκησης και από εκεί και πέρα υπάρχουν και οι απολογισμοί και εξηγούμε για ποιο λόγο ακριβώς είναι λάθος αυτό το πράγμα που έκαναν και ποιες είναι οι ενστάσεις μας.
 
Να πάμε λίγο στο θέμα των συγχωνεύσεων;
 
Γ. Γιαννάκου:  Αυτά αφορούν στο δήμο. Το θέμα των συγχωνεύσεων αφορά στη συγκεκριμένη περίπτωση την Ανατολική Αττική, αλλά είναι μία γραμμή που δίνεται από το υπουργείο. Έχει να κάνει με θέματα παιδείας τοπικά, δηλαδή ξεκινάει από κάπου και στο τέλος έχουν πανελλαδική εμβέλεια γιατί σαφώς υπάρχει μία σκοπιμότητα πίσω από τις κινήσεις που κάνουν. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειαζόμαστε την αρωγή του δήμου για ότι κάνουμε. Δηλαδή μπορεί να μην είναι ο αρμόδιος ή ο άμεσα υπεύθυνος για να κάνει κάποια πράγματα αλλά μπορεί επικουρικά να είναι μαζί με τους γονείς και με τα σχολεία της περιοχής του. Τι πιο λογικό;
 
Κ. Καρυδάκης: Ξεκινώντας στην αρχή της σχολικής χρονιάς, υπήρξε πρόβλημα με την παιδεία και ήταν τρομερό από την άποψη ότι υπήρχαν μπροστά μας συγχωνεύσεις, απολύσεις των σχολικών φυλάκων, ελλείψεις στις καθαρίστριες που το συναντήσαμε μέχρι τελευταία στιγμή και μέχρι τότε είχαμε κάνει και έγγραφο για τις καθαρίστριες και στη  σχολική επιτροπή και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια και έστειλαν μία μέρα πριν τον Αγιασμό να καθαριστούν τα σχολεία. Υπάρχουν σύλλογοι όπως του  1ου δημοτικού που πλήρωσε από την τσέπη του για να πάει να καθαρίσει το προαύλιο το οποίο από το καλοκαίρι είχε από μπουκάλια μέχρι και σύριγγες και προφυλακτικά.  Όλα αυτά δείχνουν τη μέριμνα που έχει η δημοτική αρχή απέναντι στην έναρξη της σχολικής χρονιάς και απέναντι σε όλα τα σχολεία. Εμείς λοιπόν είπαμε τότε για άλλη μια φορά το τι πρέπει να γίνει, ξεκινήσαμε και με το ότι θα πρέπει όλοι μαζί και από την πρώτη στιγμή ζητήσαμε από τη δημοτική αρχή να μας χρησιμοποιήσει σαν Ένωση Γονέων, γιατί έχουμε τις ομάδες εργασίας, έχουμε πολιτικούς μηχανικούς. Έχουμε καταθέσει στη δημοτική αρχή υπόμνημα με όλα τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων. Υπάρχουν σχολεία όπως το 4ο δημοτικό , το οποίο είχε πέσει από την οροφή, ολόκληρος σοφάς πάνω στους μαθητές. Αυτά λοιπόν είναι υπομνήματα που είχαμε καταθέσει στη δημοτική αρχή με σκοπό να μπορέσει να κάνει τις συντηρήσεις από τα χρήματα που παίρνει από τα ΣΑΤΑ. Μέχρι και σαν ΔΕ έχει γίνει κατανομή των χρημάτων και των λειτουργικών και των ΣΑΤΑ στις σχολικές επιτροπές. Όμως τα ΣΑΤΑ δεν έχουν πάει στις σχολικές επιτροπές όπως και πολλά λειτουργικά. Το τελευταίο έγγραφο είναι από τις 25/9/13 από το οποίο φαίνεται ότι τα τελευταία χρήματα που πήραν οι σχολικές επιτροπές ήταν τον Ιούλιο του ’13, μιλάμε για ποσό ύψους 66,000 η Πρωτοβάθμια και η Δευτεροβάθμια άλλα τόσα. Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι τα χρήματα που έχουν κατανεμηθεί από τη ΔΕΠ για να πάνε στις σχολικές επιτροπές δεν πηγαίνουν άμεσα και αυτό γίνεται γιατί χρησιμοποιούνται για να καλύψουν άλλες "τρύπες". Πέρσυ δεν αφήσαμε κανένα σχολείο να μείνει χωρίς θέρμανση. Το θέμα όμως δεν είναι να τρέχουμε εμείς σαν γονείς και να λέμε ότι θα μείνει το σχολείο από πετρέλαιο. Το θέμα είναι ότι για όλα αυτά πρέπει να υπάρχει πρόνοια. Πρέπει να λειτουργούν οι σχολικές επιτροπές, εμείς σαν Ένωση Γονέων ζητούσαμε να υπάρχουν κλιμάκια τεχνικών στη μία ή στην άλλη ή και στις δύο τα οποία να τρέχουν ανά πάσα ώρα και στιγμή όταν υπάρχει πρόβλημα. Να καλύπτουν τα κενά και τα προβλήματα που υπάρχουν. Προχωρώντας λοιπόν ήρθαμε σε επαφή γιατί πάντα το κάνουμε με τους ανθρώπους του Συλλόγου «Σωκράτης» που είναι για τα δημοτικά και με την ΕΛΜΕ που είναι για γυμνάσια λύκεια.  Συναντηθήκαμε, συζητήσαμε τα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία και είπαμε ότι μία από τις δράσεις που θέλουμε να κάνουμε είναι  να ενημερώσουμε τους γονείς και παράλληλα να έχουμε επαφή με το δήμαρχο για να δούμε μαζί με τη δημοτική αρχή πώς θα προχωρήσουμε και τι κινήσεις θα κάνουμε, γιατί εμείς τρέχουμε σαν Ένωση Γονέων και βεβαίως πιέζουμε αλλά θέλουμε να υπάρχει δίπλα μας και η δημοτική αρχή. Πράγμα το οποίο δεν συμβαίνει. 
 
Άρα γενικότερα η σχέση με το δήμο ποια είναι;

Κ. Καρυδάκης:
 Εγώ θεωρώ ότι η σχέση δεν είναι καλή για ένα και μόνο λόγο, διότι διεκδικούμε για τα σχολεία αυτά που πρέπει να δώσει η δημοτική αρχή. Κι όταν λέω πρέπει να δώσει, εννοώ ότι δεν αρκεί να δίνει και δεν διεκδικούμε αυτά που οφείλει να δώσει με βάση τη σύσταση των νομικών προσώπων των σχολικών επιτροπών. Γιατί σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του δήμου οι συστάσεις είναι άλλες 500.000 ευρώ τα οποία δεν υπάρχουν. Δεν ζητάμε αυτά, εμείς ζητάμε τα χρήματα τα "τσεκουρεμένα" που έρχονται από την Περιφέρεια που πρέπει να πηγαίνουν στα σχολείακαι τα οποία δεν δίνονται. Είναι απαράδεκτο να υπάρχει απολογισμός πρωτοβάθμιας και να μην υπάρχουν έσοδα από τα κυλικεία. Τα κυλικεία έχουν πληρώσει όλα μέσα στο 2012. Αυτό λέγεται απάτη. Πού είναι ο απολογισμός; Πληρώνουν τον κύριο αυτό που λέγεται Λ.  και έχει λογιστικό γραφείο με 8.500 ευρώ για τον απολογισμό  και άλλα τόσα πληρώνει η Δευτεροβάθμια. Επίσης πείτε μου εάν υπάρχει περίπτωση να υπάρχει αριθμός τιμολογίου 50 από την ίδια εταιρεία με διαφορετική ημερομηνία και για διαφορετικό είδος εργασίας. Αριθμός τιμολογίου 52 για το 11ο γυμνάσιο 40€, από  μονοπρόσωπη ΕΠΕ, και σε άλλη σελίδα βλέπουμε πάλι αριθμός τιμολογίου 52 1ο ΕΠΑΛ 133€  από την ίδια μονοπρόσωπη ΕΠΕ. Είναι δυνατόν δηλαδή να κόψεις ένα τιμολόγιο με τον ίδιο αριθμό για διαφορετικό σχολείο, διαφορετικό ποσό και διαφορετική μέρα;  Άρα λοιπόν βλέπετε ότι επειδή ακριβώς, εμείς όλα αυτά τα ψάχνουμε, στις σχολικές επιτροπές με τους εκπροσώπους μας, στηρίζουμε τους Συλλόγους Γονέων. Επειδή διεκδικούμε γι'  αυτό το λόγο η δημοτική αρχή δεν θέλει να μας έχει στα πόδια της. Τώρα μπορεί να ακουστεί το οτιδήποτε. Και να μιλήσω και προσωππικά, εγώ ούτως ή άλλως ολοκληρώνω τη θητεία μου ς πρόεδρος της Ένωσης μιας και το παιδί μου ολοκληρώνει το σχολείο φέτος.  Είχα ζητήσει από τα μέλη του ΔΣ να μην κατέβω ως πρόεδρος, μιας και πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει συνέχεια και θα πρέπει ο κάθε πρόεδρος όταν φεύγει να αφήνει πίσω του, και για μένα αυτό είναι επιτυχία, να αφήνεις  πίσω σου ανθρώπους ικανούς που θα συνεχίσουν και θα μεγαλώσουν ό,τι έχεις καταφέρει εσύ μέχρι τώρα. Γι αυτό λοιπόν εγώ είπα ότι θα είμαι στο ΔΣ για ακόμα μία χρονιά να βοηθήσω τα νέα μέλη, ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν την εμπειρία που χρειάζεται για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε όλα τα προβλήματα. Εγώ τελειώνω ούτως ή άλλως. Εγώ ασχολούμαι με τα σχολεία και τους συλλόγους πάνω από 13-14 χρόνια. Το κομμάτι αυτό το ξέρω πολύ καλά και αυτή τη στιγμή έχω να αφιερώσω πάρα πολύ χρόνο γιατί δεν δουλεύω. Όμως μετά τα Χριστούγεννα θα γίνει ανασύσταση του ΔΣ, για μένα τα υπόλοιπα άτομα που υπάρχουν, τα υπόλοιπα μέλη είναι εξίσου ικανά να ανταποκριθούν στους ρόλους τους και θα δούμε πώς θα γίνει. Λέω όλα αυτά γιατί δεν ξέρω τι έχει ακουστεί και γιατί μπορεί να πει ο οποιοσδήποτε ότι κάνω αντιπολίτευση στο δήμο, πράγμα το οποίο έχω ακούσει πολλές φορές. Δεν κάνω καμία αντιπολίτευση, προσπαθώ να τηρήσω το ρόλο μου έως αυτή τη στιγμή. Δεν μου αρέσει αυτό που συμβαίνει με το δήμαρχο γιατί δεν μου αρέσει το άδικο, το να με περνούν για βλάκα ως άνθρωπο, ως δημότη… δεν μπορώ λοιπόν να δεχτώ ότι ο καθένας θα παίζει το παιχνίδι του εις βάρος  της πλάτης μου και της πλάτης όλων των παιδιών. Και αντιδρώ προσπαθώντας πάντα δικαιολογημένα. 
 
Ε. Μότσια: Και επιπλέον εις βάρον όλων των παιδιών. Διότι διατυμπανίζουν ότι κάνουν πράγματα και ουσιαστικά δεν κάνουν τίποτα. Θεωρώ ότι τα αυτονόητα δεν θα έπρεπε καν να τα διεκδικούμε σαν Ένωση Γονέων. Δηλαδή είναι πράγματα που έπρεπε να έχουν γίνει χωρίς καν να τα ζητήσουμε εμείς. Και είναι πάρα πολλά αυτά που μπορούμε να αναφέρουμε.
 
Κ. Καρυδάκης:  Πάνω σε αυτό θέλω να πω ότι δεν κρίνεται ένα δημόσιο πρόσωπο είτε είναι δήμαρχος είτε αντιδήμαρχος Παιδείας, για αυτά που πρέπει να κάνει. Κρίνεται για τις παραλείψεις και όσα δεν έχει κάνει. Εννοείται ότι κάποια πράγματα πρέπει να τα κάνουμε για τα σχολεία. Άρα λοιπόν εμείς σύμφωνα με τον θεσμικό μας ρόλο πρέπει να κρίνουμε αυτά που δεν έκανε ή αυτά που έκανε λάθος. Δεν μπορούμε δηλαδή εμείς σαν Ένωση Γονέων να πούμε μπράβο επειδή έβαψε ο δήμος ένα σχολείο. Εννοείται ότι πρέπει να βάψεις όλα τα σχολεία. Ούτε μπορούμε να πούμε μπράβο γιατί έβαλε πετρέλαιο, εννοείται ότι πρέπει να βάλει πετρέλαιο. Αυτή λοιπόν είναι η διαφορά μας. Πήγαμε λοιπόν και είδαμε τον κ. Καπέλα. Η πρώτη συνάντηση έγινε σαν Ένωση Γονέων μαζί με τους καθηγητές της Δ’ ΕΛΜΕ και Συλλόγους Γονέων της Βούλας.  Εμάς βέβαια ο ρόλος μας αρχίζει και τελειώνει εντός των ορίων του δήμου μας . Πήγαμε λοιπόν και είδαμε τον  κ. Καπέλα, και ήταν πολλά τα θέματα που συζητήσαμε. Ένα σοβαρό θέμα ήταν ότι σε ιδιωτικά λύκεια γίνονται μαθήματα μόνο κατεύθυνσης. Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα παιδιά θα πάνε να δώσουν εξετάσεις «ισότιμα» με τα παιδιά των δημόσιων σχολείων, τα οποία όμως διδάσκονται επιπλέον και σύμφωνα με το νόμο και τα μαθήματα γεινικής παιδείας. Μου υποσχέθηκε ότι θα κάνει την αντίστοιχη έρευνα. Η δεύτερη συνάντηση έγινε με σκοπό την ξαφνική του απόφασή και ανακοίνωση ότι την επομένη θα πρέπει να γίνουν συμπτύξεις τμημάτων για να λειτουργήσει το (27 +10%) σε κάποια σχολεία. Πήγαμε πάλι εκεί με γονείς και μαθητές. Μας είπαν ότι υπεύθυνος ήταν ο Περιφερειάρχης. Στην πρώτη επιδίωξη συνάντησης με τον  Περιφερειάρχη η απάντηση ήταν ότι τέλος πάντων θα έρθουν σε επαφή μαζί μας. Η δεύτερη επιδίωξη έφερε τη συνάντηση που υπήρξε και με πολλές πιέσεις, γιατί είπαμε ότι θα ασκήσουμε μυνήσεις και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί.Όσον αφορά στο δήμο τώρα, το θέμα μας  εμάς είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της πόλης μας. Έχουμε κάνει ψηφίσματα από γενικές συνελεύσεις, έχουμε ζητήσει κάποια πράγματα, στα οποία η δημοτική αρχή θα δώσει λύσεις. Δεν έχει κάνει τίποτα ή αν έχει κάνει κάτι το έκανε με μεγάλη καθυστέρηση. Εμείς ζητήσαμε να βρεθεί λύση για να καλυφθούν τα κενά. Δεν έγινε τίποτα. Διεκδίκηση έκτακτης επιχορήγησης, δεν έγινε τίποτα. Υποσιτιζόμενοι μαθητές, μεγάλο θέμα. Πολύ μεγάλο θέμα. Υπάρχει ένα πρόγραμμα από το  υπουργείο παιδείας για τον υποσιτισμό, το οποίο δεν έχει λειτουργήσει, πέρυσι λειτούργησε μόνο τον Ιούνιο σε δύο δημοτικά και γι αυτό είχαν έρθει από τον Αλφα και είχαμε βγει και στο δελτίο με τον πρόεδρο του 18ου δημοτικού. Αυτό λοιπόν είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Είχαμε ζητήσει από τη δημοτική αρχή να υπάρχει μία μέριμνα. Δεν αρκεί η κοινωνική πολιτική. Γιατί η κοινική πολιτική είναι άλλο κομμάτι. Εδώ μιλάμε για σοβαρά θέματα στα οποία πρέπει ν α υπάρχει μέριμνα.  Υπάρχουν σχολεία τα οποία είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση που πρέπει να γκρεμιστούν και να γίνουν καινούρια. Και φτάνουμε λοιπόν, με την καταψήφιση του απολογισμού και τα τελευταία δελτία. Άρα λοιπόν δεν μπορεί να ισχυριστεί ο δήμαρχος ότι λειτουργεί σωστά η αντιδημαρχία παιδείας.  Οι Πρόεδροι των Σχολικών Επιτροπών λένε ότι δεν έχουν λεφτά και ρίχνουν την ευθύνη στον αντιδήμαρχο Οικονομικών (πρώην αντιδήμαρχο κ. Σπύρο Βρεττό) ο οποίος δεν έδινε τα χρήματα. Εμείς ζητάμε στοιχεία σαν θεσμικό όργανο, επίσημα στοιχεία πόσα χρήματα έχουν δοθεί στις σχολικές επιτροπές. Δεν ξέρουμε γιατί δεν μας έχουν δώσει κανένα έγγραφο, ούτε καν για το τι προγραμματισμό έκαναν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Και αυτά είναι πράγματα τα οποία φαίνονται μέσα από τα έγγραφά μας, δεν είναι λόγια.
 
Ε. Μότσια:  Χρωστάνε χρήματα σε ΔΕΚΟ. Υπάρχει σχολείο με λογαριασμό στην ΕΥΔΑΠ 60.000 ευρώ. Και βέβαια η απάντηση θα είναι ότι φταίει ο εργολάβος που έκανε το σχολείο και δεν πλήρωσε το λογαριασμό. Ωραία λοιπόν και εσείςρωτάμε τι κάνει γι αυτό η δημοτική αρχή; Ξέρετε είναι εύκολο να λες φταίει το κράτος λόγω της οικονομικής  κατάστασης. Φταίει το γεγονός ότι δεν έχουμε λεφτά. Ο Καλλικράτης, είναι ένας  νόμος που έφερε πολλά προβλήματα στην τοπική αυτοδιοίκηση, θεωρείται ότι ο κάθε δήμος είναι μητροπολιτικός, που σημαίνει ότι ο κάθε δήμος θα λειτουργήσει και με δικά του έσοδα και οφείλει να καλύψει τα κενά. Το γεγονός ότι ο δήμος είναι καταχρεωμένος, δεν σημαίνει ότι πρέπει να κρατάμε τα χρήματα για τα σχολεία για να πληρώσουμε τους υπαλλήλους του δήμου. Τα οποία παλιότερα ήταν τέσσερις δόσεις των 200.000 ευρώ και τώρα έχουν γίνει 132.000. Υπάρχουν σχολεία όπου οι δάσκαλοι, οι διευθυντές προσπαθούν να βγάλουν μία φωτοτυπία και δεν μπορούν. Υπάρχουν σχολεία τα οποία ζητάνε από τους γονείς να βάψουν το σχολείο με χρώματα του δήμου. Εθελοντισμός δηλαδή με την τσέπη του δήμου αλλά τον κόπο άλλων. Άλλο ένα θέμα το οποίο θα συζητήσουμε στη σχολική επιτροπή είναι να φτιαχτεί ράμπα για καροτσάκι σε ένα δημοτικό σχολείο με χορηγεία του Συλλόγου Γονέων. Μα αυτός είναι και ο σκοπός  ενός Συλλόγου Γονέων, να κάνει πράγματα για τα παιδιά που δεν μπορεί να κάνει το σχολείο. Να κάνουν εκδηλώσεις, επισκέψεις, εκδρομές, ομιλίες . Αυτά πέραν των όσων θα πρέπει να προσφέρει το σχολείο. Δεν είναι δουλειά του Συλλόγου Γονέων να πληρώσει εγκαταστάσεις που οφείλει να κάνει ο δήμος. Γιατί τα κτίρια ανήκουν στο δήμο. Είτε το θέλουμε είτε όχι είναι υποχρεωμένος να τα κάνει. Υπάρχει παιδάκι που πρέπει να ανεβαίνει με καρότσι. Και αυτό θα γίνει με χρήματα του συλλόγου γονέων γιατί υποτίθεται ότι ο δήμος δεν έχει λεφτά, μα πώς δεν έχει;  Αυτά που παίρνει από την περιφέρεια ας τα δώσει στις Σχολικές Επιτροπές για να κάνουν τη δουλειά τους. Είναι το 8ο δημοτικό όπου ο Σύλλογος Γονέων ζητά έγκριση να εγκαταστήσει με δική του δαπάνη ράμπα πρόσβασης στην κεντρική είσοδο του σχολείου.
 
Κ. Καρυδάκης: Έκανε αίτημα, και το αίτημα έρχεται στη σχολική επιτροπή και προφανώς τους λέει ο πρόεδρος ότι δεν έχει λεφτά και ότι αν θέλουν να το κάνουν θα πρέπει να το κάνουν μόνοι τους. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Αυτά λοιπόν εμείς διεκδικούμε και γι αυτά πιέζουμε και γι' αυτό πιστεύω ότι ο δήμαρχος δε θέλει να γίνει το Δημοτικό Συμβούλιο για τα θέματα Παιδείας. Γιατί έχουν γίνει δύο μέχρι τώρα με δικές μας εισηγήσεις και έχουν παρθεί ομόφωνες αποφάσεις για το μητρώο σχολείων. Ζητάμε σαν ένωση γονέων να γίνει ένα μητρώο στο οποίο θα καταγραφούν όλα τα υλικά που έχει κάθε σχολείο και κάθε φορά που γίνονται εργασίες και συντηρήσεις να το βλέπουν όλα τα υπόλοιπα σχολεία. Γιατί δεν μπορώ εγώ, επειδή κάποιος είναι διευθυντής γνωστός μου ή κάποιος είναι στην περιφέρειά μου να φτιάχνω το δικό του σχολείο συνέχεια και το άλλο το σχολείο που είναι στη Βαρυμπόμπη ή στο Ολυμπιακό χωριό ή στην Αγία Άννα ή στον Άγιο Πέτρο να αφήνω το αίτημα του  στο συρτάρι και να χρονίζει. Εντάξει είναι πολλές οι σχολικές μονάδες, είναι πολλά τα προβλήματα. Υπάρχουν 108 σχολικές μονάδες. Ξαναλέω και πάλι και νομίζω ότι αυτό είναι το βασικό το οποίο θα πρέπει να ακούσουν οι αρμόδιοι και ο δήμαρχος και ο αντιδήμαρχος και οι πρόεδροι των σχολικών επιτροπών και όλοι οι αρμόδιοι ότι η δουλειά μας σαν Ένωση Γονέων είναι να διεκδικούμε και όταν δεν γίνεται το αυτονόητο, να το προβάλουμε. Μακάρι να τα κάνουν όλα όπως πρέπει και να μη χρειαστεί η δική μας παρέμβαση σε τίποτα. Δεν είναι δυνατόν να κάνουμε έγγραφα και να ενημερώνουμε τους πάντες και να μην υπάρχει καμία ανταπόκριση και ξαφνικά να υπάρχει ανταπόκριση τώρα μετά από μία δημοσίευση.
 

Ε. Μότσια: Είναι απαράδεκτο το γεγονός, ότι ένας φορέας όποιος και αν είναι αυτός στέλνει ένα έγγραφο στη δημοτική αρχή και δεν λαμβάνει ποτέ απάντηση. Ως Πρόεδρος Συλλόγου έχω κάνει στο παρελθόν αιτήματα ή επιστολές προς το δήμο και δεν μπήκαν καν στον κόπο να απαντήσουν. Ας μπουν τουλάχιστον σε αυτή τη διαδικασία να δείξουν ότι σέβονται τους άλλους. Αφιερώνουμε χρόνο από τη ζωή μας αφιλοκερδώς. Τρέχουμε λείπουμε από τη δουλειά, το σπίτι μας και το κάνουμε για τα παιδιά μας. Εμείς προσπαθούμε για τα παιδιά μας.  Πόσα σχολεία αυτή τη στιγμή δεν είναι πλημμυρισμένα μιας και σήμερα βρέχει πολύ; Δεν υπάρχει σωστό αποχετευτικό σύστημα να τραβάει όλα αυτά τα νερά. Δηλαδή αυτά τα παιδιά τι βλέπουν και κυρίως τι μηνύματα λαμβάνουν;
 
Κ. Καρυδάκης: Γίνεται το  πρώτο ΔΣ για την Παιδεία πρόπερσι. Ρωτάμε λοιπόν εμείς εμείς γιατί δεν έχουν δοθεί τα χρήματα στις Σχολικές Επιτροπές. Γιατί αυτό έχει ξεκινήσει από όταν ιδρύθηκαν οι σχολικές επιτροπές, δεν είναι καινούριο. Τα κρατάνε αυτά και προσπαθούν να καλύψουν άλλες ανάγκες και όταν υπάρχει ανάγκη και για τα σχολεία θα προσπαθήσουν να βρουν από κάπου αλλού για να δώσουν κι εκεί. Και τότε μάλιστα είπε ο κ.  Φυτάς, που ήταν αντιδήμαρχος Οικονομικών, "έχω τα λεφτά για να σας τα δώσω και όποτε θέλετε να έρθουν οι Πρόεδροι των Σχολικών Επιτροπώ να τα πάρουν, δεν μου τα ζητούν. Και τους απάντησα εγώ τότε," με συγχωρείτε, μας κοροϊδεύετε";  Οι Πρόεδροι των Σχολικών Επιτροπών λένε στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι δεν μας τα δίνει ο αντιδήμαρχος Παιδείας. 

Σ. Κουφογέωργος: Αντιπροσωπεύουμε έναν σεβαστό αριθμό μαθητών, 15.000 μαθητές, που από πίσω είναι οι γονείς τους οι οποίοι είναι ψηφοφόροι τους. Και από αυτή την πλευρά να το δουν, θα έπρεπε να μας βλέπουν πρώτους πρώτους για τα θέματα  των σχολείων.
 
Κ. Καρυδάκης: Εμείς όμως στην πρώτη συνάντηση που κάναμε με τον δήμαρχο όταν είχε αναλάβει τα καθήκοντά του είπαμε «χρησιμοποιήστε μας, γιατί θέλουμε να προσφέρουμε για το καλό των παιδιών μας. Κάναμε τις ομάδες εργασίας . έχουμε μηχανικούς, πολιτικούς μηχανικούς.  Τους καταθέσαμε υπόμνημα και όλα αυτά υπάρχουν. Καταθέσαμε υπόμνημα εργασιών, έτοιμη δουλειά και τους είπαμε τι προβλήματα αντιμετωπίζει το κάθε σχολείο. Κάνουμε τη δουλειά τη δική τους. Άρα λοιπόν αν θέλαμε να κάνουμε αντιπολίτευση δεν θα το κάναμε.
 
Ε. Μότσια: Έχουμε κάνει αίτημα για το 15ο  σχολείο εδώ και 2-3 χρόνια για ένα φανάρι πεζών στη Λεωφόρο Καραμανλή με Μόλας και στην Ιωάννου Θεολόγου. Εγκρίθηκε η Μόλας, αλλά έκαναν όλες τις εργασίες, τοποθετήσαν τους στήλους, τις γραμμές και δεν έχει λειτουργήσει ακόμη το φανάρι εδώ και ενάμιση χρόνο. Την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε τον περασμένο  Μάιο, που ήταν ο κ. Π. Γκίκας, ισχυρίστηκε ότι το θέμα λύθηκε.  "Έχει δοθεί εντολή να προχωρήσει, να πληρωθούν αυτά που έπρεπε να πληρωθούν στη ΔΕΗ και το φανάρι θα λειτουργήσει" είχε πει τότε. Και κατεβαίνουν από εκεί παιδιά. Διασχίζουν μία λεωφόρο. Αυτονόητο δεν είναι ότι πρέπει να τα διαφυλάξουμε; Δεν έχει γίνει τίποτα ούτε με αυτό ...
 
Καρυδάκης:  Η δημοτική αρχή λοιπόν δεν κάνει τη δουλειά της, είτε επειδή δεν θέλει είτε επειδή δεν μπορεί.  Δεν υπάρχει εξήγηση.  Δεν μπορούν να τρέχουν  όλοι οι σύλλογοι για κάτι που θα έπρεπε να το κάνει η δημοτική αρχή. Και μην μας λένε πως δεν υπάρχουν χρήματα. Γιατί αυτή είναι η εύκολη απάντηση.  Δεν λύνονται όλα με τα χρήματα. Δεν υπάρχει μία σωστή  παιδική χαρά σε όλο το δήμο. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε ένα κολυμβητήριο στο Ολυμπιακό Χωριό και να είναι σε αχρηστία....

Κάλλη Λιότσικα- Δημοσιογραφική ομάδα acharnes-news.gr
 

 
Ετικέτες

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ