Παρασκευή, 06 Μάρτιος 2015 12:09

ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΣΩΣΤΗ ΣΤΑΣΗ (ΟΡΘΟΣΩΜΙΑ)

Πόσο σημαντικό είναι να αγαπάτε οι γυναίκες το σώμα σας; Το θέμα δεν είναι όμως μόνο να το αγαπάτε, αλλά να το αγαπάτε και σωστά, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσετε να διορθώσετε τις ατέλειές σας.

Κάτι που το αγαπάτε μπορείτε να το βοηθήσετε να αλλάξει προς το καλύτερο. Κάτι που νομίζετε ότι το αγαπάτε δεν θα το βοηθήσετε ποτέ να γίνει καλύτερο.

Υπάρχει μια γενική εικόνα ότι καλό σώμα θεωρείται το αδύνατο σώμα. Φυσικά και είναι πολύ σημαντικό να μην έχετε περιττό βάρος και να νιώθετε καλά μέσα στο σώμα σας. Φτάνει όμως μόνο αυτό;

Καθημερινά οι περισσότερες γυναίκες βάζετε τον εαυτό σας σε ένα μόνιμο άγχος. Θέλετε να χάσετε το περιττό βάρος, να σφίξετε, να μην έχετε ίχνος κυτταρίτιδας και φυσικά να αποκτήσετε σώμα μοντέλου. Όλα αυτά δημιουργούν έναν πανικό και τελικά το άγχος που παίζει ανασταλτικό παράγοντα φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα. Το γυναικείο μυαλό που ασχολείται καλώς ή κακώς με το “περιτύλιγμα” χάνει την ουσία! Η ουσία δεν βρίσκεται έξω αλλά μέσα. Ποιος σας είπε ότι τα μοντέλα με τους αδύναμους ώμους και τα λεπτά χέρια έχουν σωστό σώμα; Και τι είναι αυτό που ορίζει το σωστό σώμα;

Υπάρχει ένα πολύ σημαντικό θέμα που δεν του δίνετε την απαραίτητη σημασία. Όπως και αν είστε ό,τι θετικό ή αρνητικό και αν έχει το σώμα σας, το σημαντικότερο είναι να μπορείτε να κινείστε όπως θέλετε και να κάνετε τις καθημερινές σας ασχολίες χωρίς πόνους και ανεξήγητα πιασίματα.

Όλες σας κάθε μέρα έχετε να κάνετε πολλές κινήσεις που επιβαρύνουν το σώμα σας, είτε είστε μητέρες, είτε νοικοκυρές, είτε εργαζόμενες. Ο παρανομαστής είναι κοινός για όλες και λέγεται σωματική καταπόνηση. Δεν είναι ανάγκη μια γυναίκα να έχει σοβαρό πρόβλημα αναγνωρισμένο από το γιατρό όπως λόρδωση, κύφωση, σκολίωση κ.λ.π για να φροντίσει την σωστή στάση του σώματος της και να φανεί πιο ελκυστική.

Η σωστή στάση του σώματος καθορίζεται από τη δυναμική ισορροπία των μυών που το στηρίζουν. Εάν ένας μυς βραχυνθεί ή ένας άλλος χαλαρώσει υπερβολικά αλλάζει η στάση του σώματος με αποτέλεσμα να δημιουργούνται παθολογικές καταστάσεις του μυοσκελετικού συστήματος που δεν οφείλονται σε κληρονομικά προβλήματα ή ατυχήματα αλλά στην άνιση χρήση των μυών του σώματος. Την λεγόμενη μυϊκή ανισορροπία.

Κάθε μέρα επιβαρύνετε συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες. Επί πόσα χρόνια; Δηλαδή μια μυϊκή ομάδα μπορεί να κάνει πολλές επαναλήψεις μικρής έντασης μεν μεγάλης διάρκειας δε. Κάποιοι μύες χαλαρώνουν και κάποιοι δουλεύουν ασταμάτητα. Μακροχρόνια δημιουργείται πρόβλημα στην λειτουργία τους.

Οι γυναίκες στην καθημερινότητά σας χρησιμοποιείτε την μπροστινή πλευρά του κορμού σας π.χ. για να σηκώσετε την τσάντα με τα ψώνια, να μαγειρέψετε, να κρατήσετε το παιδί στην αγκαλιά, να γράψετε στον H/Y, να οδηγήσετε κ.τ.λ. Οι αντίστοιχοι μύες επιβαρύνονται με αποτέλεσμα οι πεσμένοι ώμοι και τα χέρια που βρίσκονται μπροστά από τον κορμό και όχι δεξιά και αριστερά όπως είναι η φυσική θέση.

Ο θώρακας έχει μια κλίση προς τα μπροστά που μπορεί να φτάσει στο σημείο της κύφωσης. Το “χαλαρό” στήθος που οι γυναίκες θέλετε να αποφύγετε το επιτυγχάνετε με την κακή στάση του σώματος. Κύφωση σημαίνει αδύναμη πλάτη και δυνατή πρόσθια θωρακική μοίρα. Οι ασκήσεις με βάρη για την πλάτη είναι η μόνη λύση να ανοίξει ο θώρακας, να δυναμώσει η πλάτη, να έρθει ο κορμός στην σωστή θέση και το στήθος να φαίνεται πιο στητό.

Νιώστε υπερήφανες που είστε γυναίκες και περπατήστε καμαρωτά ξεχνώντας τους γερμένους ώμους μπροστά. Όχι όμως να φτάσετε στο σημείο της λόρδωσης στην περιοχή της μέσης. Το περπάτημα της χορεύτριας δημιουργεί υπερβολική καμπύλη στην οσφυϊκή μοίρα. Έτσι βραχύνονται οι μύες της μέσης, οι κοιλιακοί χαλαρώνουν και δημιουργείται πρόβλημα στη μέση. Άρα “περήφανο” αλλά ευθυγραμμισμένο περπάτημα χωρίς έντονες καμπύλες της σπονδυλικής στήλης.

Για τις γυναίκες που δουλεύετε μπροστά στον H/Y και έχετε καθιστική ζωή σκεφτείτε την θέση του κεφαλιού σας. Έχετε την τάση να σκύβετε μπροστά. Το κεφάλι δεν αποτελεί πια προέκταση της Σ.Σ και επιβαρύνονται οι πίσω μύες του λαιμού. Έτσι μακροχρόνια έχετε σηκωμένους τους ώμους ψηλά και μπροστά. Είναι ο χαρακτηριστικός πόνος στον αυχένα που προκαλεί η λάθος στάση του κεφαλιού.

Το μοντέλο της μέσης καθημερινής γυναίκας, εργαζόμενης, μητέρας και νοικοκυράς, επιβαρύνει το σώμα της χωρίς να το συνειδητοποιεί, αλλάζει την σωστή στάση παραμορφώνοντας τις φυσιολογικές καμπύλες της Σ.Σ .

Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάτε να είστε πάντα ενεργοποιημένες και συνειδητοποιημένες για τις κινήσεις της καθημερινότητας. Όσο πιο συνειδητοποιημένες είστε για την σωστή στάση του σώματος τόσο πιο ελκυστικό και περήφανο “στιλ” θα έχετε. Το ευθυγραμμισμένο και δυνατό σώμα είναι πιο σημαντικό από ένα πολύ αδύνατο σώμα.

Αγαπήστε λοιπόν τον εαυτό σας και τα εξωτερικά σας ελαττώματα, διορθώστε το σώμα σας από μέσα προς τα έξω και να είστε σίγουρες ότι αυτά μακροπρόθεσμα θα ισορροπήσουν!

Να είστε γερές,δυνατές και αισιόδοξες, γιατί το αξίζετε ως μητέρες, σύζυγοι, νοικοκυρές και εργαζόμενες γυναίκες!!!

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ