Πέμπτη, 11 Δεκέμβριος 2014 12:48

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΖΗΝ; 'Η ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΕΥ ΖΗΝ; Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΣΑΣ!

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και μαζί τους όλες αυτές οι όμορφες εικόνες και στιγμές των γιορτών...το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, τα κάλαντα, τα δώρα και τόσα άλλα που «μυρίζουν» Χριστούγεννα.

Μαζί όμως με τα Χριστούγεννα μυρίζουν και τα παραδοσιακά Χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα. Κουραμπιέδες, μελομακάρονα, δίπλες, σοκολατένιοι κορμοί, βασιλόπιτα...εντάξει, πρέπει να το παραδεχτείτε, η λίστα των εορταστικών εδεσμάτων είναι ατελείωτη. Και φυσικά αν προσθέσετε το Χριστουγεννιάτικο και το Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι...κάπου εδώ χάνετε το μέτρημα των θερμίδων. Και φυσικά δεν πρόκειται κανένας να μετρήσει τις μπουκιές σας, γιατί θα είναι άδικο μέσα σε αυτόν τον «οργασμό» γεύσεων.

Όμως πάντα υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος άλλη πλευρά είναι οι συνέπειες των Χριστουγεννιάτικων καταχρήσεων. Γιατί παραδεχτείτε το, δεν είναι μόνο τα γλυκά και το φαγητό αλλά και τα ποτά, που θα πιείτε, η νικοτίνη που θα καπνίσετε(για τους καπνίζοντες),καθώς οι έξοδοι σας τις νύχτες των Χριστουγέννων είναι περισσότερες. Γιατί ως γνωστόν, οι μεγαλύτερες αμαρτίες γίνονται την νύχτα.

Μήπως η λίστα με τις εορταστικές αμαρτίες αυξήθηκε αρκετά; Γλυκά, φαγητό, ποτό, τσιγάρο, μείωση ύπνου. Είναι πολλά και θα βλάψουν το σώμα σας μέσα στις δύο εβδομάδες των Χριστουγέννων. Και δεν είναι μόνο θέμα περιττών κιλών, είναι και θέμα υγείας. Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης(γλυκά, ποτό),κακών λιπαρών(λιπαρό κόκκινο κρέας, βούτυρο, τράνς λιπαρά) η πιθανή αύξηση του τσιγάρου και η μείωση ύπνου, μπλοκάρουν χωρίς αμφιβολία τον οργανισμό και τα συστήματα λειτουργίας του. Δύο εβδομάδες φτάνουν για να καταστρέψουν την δουλειά, που πιθανότατα έχετε προσπαθήσει για μήνες στο γυμναστήριο. Καλό είναι, μετά το πέρας των Χριστουγέννων, να σας μείνουν μόνο οι αγαπημένες και μοναδικές στιγμές που ζήσατε.

Τι μπορείτε να κάνετε γι' αυτό; Τα πράγματα είναι απλά!

Πριν τις γιορτές πρέπει να προσέξετε αρκετά την διατροφή σας, για να μην πάρετε βάρος ή ακόμα και για να χάσετε κιλά. Είναι πιο σημαντικό το "πριν" γιατί ο οργανισμός δεν έχει εθιστεί ακόμα στις απαγορευμένες τροφές, δεν υπάρχουν τόσα φαγητά και γλυκά στο σπίτι και δεν έχετε χαλαρώσει τόσο από το πνεύμα των Χριστουγέννων. Άρα η φράση «θα κάνω δίαιτα μετά τις γιορτές» ίσως να μην γίνει ποτέ. Γι’ αυτό «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν». Πράγματι μετά τις γιορτές δεν πρέπει να πεινάσετε. Γιατί η απότομη αλλαγή, από την υπερκατανάλωση τροφίμων στην στέρηση, θα μπλοκάρει τον οργανισμό, ο οποίος θα ζητάει όλα αυτά, που έχει καταναλώσει στις γιορτές. Καθίσταται, λοιπόν, αναγκαίο, την περίοδο λίγο πριν τις γιορτές, να ακολουθήσετε μια ισορροπημένη διατροφή.

  • Καταναλώστε πρωινό, δεδομένου ότι είναι το ξύπνημα του μεταβολισμού μετά τον ύπνο.
  • Κάντε τακτικά γεύματα ανά 3-4 ώρες, για να αποφύγετε το αίσθημα της πείνας.
  • Καταναλώστε λαχανικά, κυρίως πράσινα φυλλώδη λαχανικά και φρέσκα φρούτα.
  • Καταναλώστε ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα.
  • Πίνετε αρκετό νερό και αποφύγετε τα αναψυκτικά. Η ενυδάτωση του οργανισμού συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού σας.
  • Αποφύγετε τα γλυκά δεδομένου, ότι μέσα στις γιορτές θα καταναλώσετε αρκετά.
  • Αποφύγετε τα λιπαρά φαγητά, όπως ζωικό λίπος, τηγανητά, σάλτσες, λιπαρά τυριά και fast food.
  • Ελέγξτε το τσιμπολόγημα(τρανς λιπαρά, γαριδάκια, πατατάκια κ.ο.κ. Τα σταματάτε δια ροπάλου)
  • Μετριάστε το αλκοόλ, έτσι ώστε να έχετε το περιθώριο για κατανάλωση μέσα στις γιορτές.
  • Αποφύγετε την νικοτίνη, όσο γίνεται, γιατί θα υπάρξει υπερβολική κατανάλωση της με το ποτό και τα ξενύχτια(που έχουν κλείσει τα καλύτερα τα σπίτια)κατά την εορταστική περίοδο.

Με λίγα λόγια για δύο ως επτά ημέρες, πριν τις γιορτές, να γίνετε συνετοί ως προς τις διατροφικές σας επιλογές. Άλλωστε είναι και περίοδος νηστείας. Αυτό βοηθάει! Μην βάλετε σε καμία περίπτωση το σώμα σας στην δοκιμασία της πείνας, γιατί θα οργιάσει την εορταστική περίοδο, όπως ο ταύρος όταν βλέπει το κόκκινο πανί.

TIPS κατά την εορταστική περίοδο!!!

  • Τον μεγαλύτερο όγκο του εορταστικού πιάτου σας να καταλαμβάνουν οι σαλάτες και τα λαχανικά. Θα σας χορτάσουν γρηγορότερα.
  • Αποφύγετε τις σαλάτες με κρεμώδη υφή ή καταναλώστε τις ελάχιστα. Μια πιρουνιά φτάνει για δοκιμή.
  • Αν έχετε βραδινή έξοδο με γεύμα, καταναλώστε το μεσημέρι μια σαλάτα με κοτόπουλο ή τόνο, για να έχετε το περιθώριο το βράδυ.
  • Κάντε διάλειμμα ανάμεσα στα δύο μεγάλα εορταστικά γεύματα, ακολουθώντας μια προσεγμένη διατροφή στο ενδιάμεσο 5ημερο.Αν έχετε ξεφύγει εντελώς καταναλώστε μόνο σαλάτες και φρούτα για 1-2 ημέρες.
  • Πιείτε νερό. Πολύ νερό. Πιείτε 1-2 ποτήρια πριν καθίσετε στο εορταστικό τραπέζι, για να περιορίσετε την όρεξη σας.
  • Πείτε και κανένα «όχι» στα συχνά κεράσματα των παραδοσιακών γλυκών.
  • Αποφύγετε την αγορά μεγάλης ποσότητας Χριστουγεννιάτικων γλυκών. Θα κάνετε καλό στην τσέπη σας και στο βάρος σας.
  • Αν πάλι τα φτιάξετε μόνοι σας, προτιμήστε το αλεύρι ολικής, την στέβια (η λευκή στέβια είναι καλύτερη από την λευκή ζάχαρη και ακόμα καλύτερη η αποξηραμένη στέβια, που έχει πράσινη απόχρωση),την μαλακή μαργαρίνη αντί για το βούτυρο και φυσικά το ελαιόλαδο από το αραβοσιτέλαιο ή καλαμποκέλαιο.
  • Τοποθετήστε τις πιατέλες με τα παραδοσιακά γλυκά(γιατί γιορτές χωρίς αυτές δεν γίνονται, αφού δίνουν μια γιορτινή ατμόσφαιρα στο σπίτι)σε μέρος που δεν έχετε συνεχή πρόσβαση για τσιμπολόγημα.
  • Προσέξτε το αλκοόλ. Μετά το λίπος είναι ο δεύτερος ύποπτος για την αύξηση βάρους στις γιορτές.
  • Αυτές τις μέρες είναι καλό να ξεχάσετε το ασανσέρ και να προτιμήσετε την σκάλα. Για τις εύκολες μετακινήσεις σας προτιμήστε τα ποδαράκια σας, για να αυξήσετε όσο είναι δυνατόν τις καύσεις σας. Αν τώρα υπάρχει η προοπτική της σωματικής άσκησης ακόμα καλύτερα.
  • Στις εξόδους σας προτιμήστε τον χορό από την καρέκλα του μπαρ.

Τελευταία συμβουλή πριν τα Χριστούγεννα...

Απολαύστε το εορταστικό κλίμα των Χριστουγέννων και ξεχάστε την καθημερινότητα, το άγχος και το στρες. Τα Χριστούγεννα είναι γιορτή χαράς και αγάπης. Νιώστε παιδιά και απολαύστε το στόλισμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου, του σπιτιού, την προετοιμασία των εδεσμάτων(την προετοιμασία για να μην ξεχνιόμαστε, την κατανάλωση με μέτρο) και γενικότερα την μυστηριακή ατμόσφαιρα της εποχής. Τα όμορφα συναισθήματα έχουν άμεση σχέση με την ποιότητα της ζωής σας.

Αυτά τα Χριστούγεννα κάντε το ΖΗΝ...ΕΥ ΖΗΝ και βιώστε το μοναδικό γεγονός της Θείας Γέννησης!

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ